15 Nisan 2017 Cumartesi

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo / 달의 연인-보보경심 려

Sonunda bende Moon Lovers dizisini izleme şansına eriştim. İnanılmaz beğendim de. Hani bazı dizi ya da filmler vardır keşke izlememiş olsaydım da ilk defa izlemeye başlasaydım dersiniz işte bu dizi de benim için öyle oldu. Bu arada tarihi dizileri de kolay kolay izlemem. Sevmediğimden değil,tercih etmiyorum. Ama bir izlemeye baslayayım ardı arkası kesilmiyor. ( Moda girdim mi tam giriyorum yani.) Neyse... 
Fantastik Dizinin konusu şöyle sip şak özet geceyim ki anlatacak cok şeyim var özetle zaman kaybetmeyeyim 😂 
Güneş tutulmasi ile kendini bir anda geçmişte bulan bir genç kızın (Hae Soo) Prensler arası aşk maceraları ve taht kavgalarını konu alıyor. 

Dizinin oyuncu kadrosu ise efsane diyebilirim.)

Lee Joon Gi
IU
Kang Ha Neul
Hong Jong Hyun
Nam Joo Hyuk
Baekhyun
Ji Soo
Ve.. Kim Sung Kyun

DİKKAT! BU KISIM CİDDİ SPOILER İÇERİR! 👇

Dizide anlatılacak o kadar çok şey var ki... Daha izlemeden okuduğum yorumlarda herkes 4. Prensi destekliyordu. Ben ise dizinin hain 8. Prensini destekledim.(Burada da bir farkım olacak illa ki.) 
 8. Prens Wang Wook'u destekleme nedenim karakteri canlandıran inanilmaz şapsik Kang Ha Neul degil tamam birazcik onun da payı var ama azıcık yani.) 
8. Prensin hain olma nedenleri bana mantıklı geldi. 


Tamam başlarda zevcesinin(ki zevcesi kızın hem ablası hem de annesi gibi.) gözü önünde kızla bakıştılar falan o biraz rahatsiz etmisti ama zevcesi ölürken kraliceye ikisini evlendirin diye vasiyet etti.
Yanlis hatirlamiyorsam 12. Bolume kadar Hae Soo 8. Prensi seviyor, onu bekliyordu. 8. Prens de kardeşlerinin taht kavgasında aşkını koruyabilmek için tahta göz dikmek zorunda kaldı. Bunda o kiçibe kardesinin de payı vardı. Adam aşki icin önce tahtan vazgecti annesi kraliceye ben Hae Soo ile uzaklara gidip evleneyim huzur icinde bu entrikalardan kurtulayim dedi. Hatta kralice de hic karsi gelmedi nasil mutlu olacaksan öyle yaşa dedi ama kiz kardesi rahat durmadi zorladı. 8. Prens Wang Wook'u zor durumlara soktu. Garibim de Taht olayına dahil olmak zorunda kaldı. Wang Wook'un tahta göz diktiğini öğrenen Hae Soo, Wang Wook'u bırakma karari aldi. Ama sonra Kralın karısı olmaya kalktı. 4. Prens Wang So ile 8. Prens Wang Wook arasında pek bir fark olmamasına ragmen kiz onca zaman sevdigi Wook'u birakip So'ya asık oldu. Sonra da gidip küçük prensle evlendi. 

Dizide rahatsız olduğum bir husus da kardeşler arası evlilik... Hele o prensesin abisine olan aşki diger abisiyle de fingirdesmesi iğrençti. Ben o kızı evlatlik kabul edip öyle izledim 😂 bu arada Kore tarihinde bir döneme kadar kardesler arasi evlilik varmis 😒 
Dizinin başlarında kızı çok sevmiştim ama son bölümler bencilliği tavan yaptığı için sinir oldum. 
Dizinin genelini degerlendirirsem de çok çok beğendim. Keşke daha izlememis olsaydım. 😢
Görüşmek üzere👋




1 yorum:

  1. Dizide basta kardesini sevdiginden yapiyor zannediyordum.meger kur yapiyormus kicibe. Kardes evliligi muhabbetini sevemedim.4.prensin annesine cok sinir oldum.oglu neler yapiyordu yine de kiymet bilmiyordu.8.prensin baldizina kur yapmasi da beni biraz sinir etti. Bir de 4 tane prensin de esas kizi sevmesi abartiydi.Aslinda kiz gecmise gitmeseydi. En basta o kizi memleketinden getirselerdi falan.geri de dönmezdi. Ve en son diger prensle evlenmesine de sinir oldum.Illa biriyle evlenmesi mi lazimdi. Bir de kizla 4.prensin bir ara adamin kaprislerinden dolayi ayrilmalari hos degildi.Dizi çok guzeldi. En sevdigim tarihi dizi oldu.bu diziyi gu family book takip ediyor benim icin.tarihi kategorisinde.Çok elestirdim ama tabi ki bunlar fazla dizi izlemenin getirdigi elestiriler

    YanıtlaSil