4 Ocak 2017 Çarşamba

Ne İzledim: Ateş Böceklerinin Mezarı ( Grave Of The Fireflies - Hotaru No Haka)

Ah ah bu animasyon filmi nereden başlayayım anlatmaya bilemedim. Beni o kadar etkiledi ki... Oturdum şakır şakır ağladım. Hele finalinde... Hıçkıra hıçkıra ağladım. O derece etkiledi beni...
1988 yapımı filmin konusu; 
Film II. Dünya Savaşı'nın sonlarına doğru Japonya'nın bombardıman altındaki Kobe şehrinde gecer.
Annelerini bombardıman sırasında kaybeden, asker babalarının da ölü mü sağ mı olduğunu bilmeyen 14 yaşındaki Seita ile 4 yasındaki Setsuko'nun,savaşın acımasızlığı karşısında açlık ve sefaletle girdikleri yasam mücadelesini anlatıyor. 


Filmi izlerken elimizdekilerin kıymetini bilmemiz gerektiğini düşünüyorsunuz. Ve tabi ki savaşın ne kadar acımasızca olduguna da tanıklık ederken minik setsuko'yu görüp,yanı başımızdaki savaş mağduru çocukları düşünmeden edemiyorsunuz. Ve lanet ediyorsunuz savaşa! Ah Setsuko ne demiştin sen; Ateş böcekleri neden erken ölür? Off!
Kesinlikle izlemeniz gereken bir anime. Yalnız, izlerken mendillerinizi de yanınızda bulundurmayı unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder